Perjalanan Hidup - Ramli Sarip



Aku yang masih di perjalanan hidup ini
Begitu lama berlegar di persimpangan dunia
Menempuh jarak dan titian
Rimba dan lautan
Mencari sesuatu yang abadi
Aku yang masih diperhentian hidup ini
Begitu jauh menggembara ke serata dunia
Mengejar siang dan malam
Surut dan pasang
Mencari sesuatu kebebasan
Mencari sesuatu kedamaian
Di mana berakhirnya
Perjalananku ini
Esok dan lusa bukan miliku
Oh Tuhanku
Lindungilah hambamu yang hina ini
Aku setia hanya padamu
Oh Tuhanku


p/s lagu lama dari pak ramli... layan disaat mencari ketenangan.. hmmm...

Download mp3

D. B. Cooper

D. B. Cooper is the name commonly used to refer to a hijacker who, on November 24 1971, after receiving a ransom payout of US$200,000, jumped from the back of a Boeing 727 as it was flying over the Pacific Northwest of the United States possibly over Woodland, Washington. Despite hundreds of suspects through the years, no conclusive evidence has surfaced regarding Cooper's identity or whereabouts. The FBI believes he did not survive the jump. Several theories offer competing explanations of what happened after his famed jump.  The nature of Cooper's escape and the uncertainty of his fate continue to intrigue people.

The Cooper case remains an unsolved mystery.  It has baffled both government and private investigators for decades, with countless leads turning into dead ends.  In March 2008, the FBI thought it might have had one of the biggest breakthroughs in the case when children unearthed a parachute within the bounds of Cooper's probable jump site near the town of Amboy, Washington.  Experts later revealed that it did not belong to the hijacker. Still, despite the case's infamy for its enduring lack of evidence, a few significant clues have arisen.

Read the rest of this article: http://en.wikipedia.org/wiki/D._B._Cooper

p/s: ingatkan dalam prison break tu rekaan je, rupa2 mmg ada betul2

Escape Plan



Click to enlarge
p/s: jadilah manusia yang kreatif dalam sesuatu situasi, anda pasti berjaya!

related post: Bad escape plan

Penantian

Fisherman cought a 200kg giant halibut



As a fully paid-up monster of the deep, it should have swatted aside any angler with the temerity to try to catch it with a mere rod and line.

But this record-breaking Atlantic halibut bit off more than it could chew when it took on heroic Soren Beck.

As it fought to escape, Mr Beck's small boat had to chase it across the Arctic waters off Norway to prevent either rod or line snapping.

Once the energy-sapping fight was over it took three men to haul the 30-stoner aboard. Back on land, they found it measured 8ft 1in in length, 6ft 4in around the middle and weighed in at 443lb, 24lb more than the previous record for a line-caught halibut.

And if Mr Beck had managed to get it to a British market it would have made around £2,200.

The Dane, who was on holiday, was angling in waters which have given up some giant halibut in recent years.

The biggest, caught by a commercial fisherman, was 63st. Halibut typically reach maturity at ten years and average 3ft 4in in length.

Link

p/s: 443 pounds = 200.94142 kilograms

IHSAHN - angL - 2008 (tracklist + mp3 sample)

01. Misanthrope (04:59) download mp3
02. Scarab (05:17)
03. Unhealer (06:18)
04. Emancipation (05:27) download mp3
05. Malediction (04:19)
06. Alchemist (04:20)
07. Elevator (05:07)
08. Threnody (05:08)
09. Monolith (06:27)

Bonus: Called By The Fire (The Adversary - 2006) download mp3

Ihsahn is a former Emperor vocalist/guitarist.

Pelik gambar bogel di Internet

Pelik gambar bogel di Internet:
"KUALA LUMPUR: Seorang wanita mendakwa dihujani puluhan panggilan telefon daripada ramai lelaki gila seks yang mengajaknya berasmara sejak tiga hari lalu.

Mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Ima, 30-an berkata, lelaki yang tidak dikenali itu terus mengajaknya bersembang mengenai seks selepas dikatakan melihat nombor telefon bimbit dan gambar bogelnya tersiar di laman blog lucah Internet.

Mangsa yang tertekan dengan keadaan itu terpaksa mematikan telefon bimbit dan menggunakan talian baru untuk mengelak menjadi mangsa gangguan seksual daripada lelaki terbabit.

“Saya merasa amat pelik dari mana mereka mendapat nombor telefon sedangkan saya tidak pernah menyiarkan sebarang maklumat peribadi di mana-mana ruangan atau blog di Internet.

“Saya percaya ia mungkin angkara individu yang iri hati atau sengaja ingin mengenakan saya,” katanya.

Bukan hanya lelaki tempatan, malah lelaki asing juga yang tertarik selepas melihat gambar bogelnya yang tersiar di laman blog terbabit turut menghubunginya.

Selain dihujani panggilan telefon, dia juga menerima SMS mengajaknya melakukan perbuatan terkutuk itu."
p/s: kesimpulannya jangan letak no phone merata2, ramai org yg gila seks di alam maya nih! yg sakit mental pun ramai.

New proxies

http://www.webevader.com
http://www.webevader.info
http://www.webevader.net
http://www.proxinbox.us


http://www.charitle.net
http://www.charitle.info
http://www.charitle.com
http://www.shriv.com
http://www.2012.ws


http://www.netevader.net
http://www.netevader.info
http://www.netevader.orghttp://www.netevader.us
http://www.netevader.biz


http://safehazard.com
http://www.browseprox.com
http://www.filtersneak.us
http://www.filtersneak.bizhttp://www.filtersneak.org


http://www.2012.ws
http://www.netevader.com
http://www.filtersneak.com
http://www.browsepedia.com
http://www.browseprox.info


http://www.mousearound.info
http://www.lunchbrowser.info
http://www.officebrowser.info
http://www.concealme.info
http://www.unblockeronline.info


http://www.proxinbox.com
http://www.proxinbox.info
http://www.proxinbox.mobi
http://www.proxinbox.net
http://www.proxinbox.org

Starving may fend off jet lag

Skip the pretzels: starving may fend off jet lag | U.S. | Reuters:
"CHICAGO (Reuters) - Starving yourself before a long flight may help prevent jet lag, U.S. researchers said on Thursday.

Normally, the body's natural circadian clock in the brain dictates when to wake, eat and sleep, all in response to light. But it seems a second clock takes over when food is scarce, and manipulating this clock might help travelers adjust to new time zones, they said.

"A period of fasting with no food at all for about 16 hours is enough to engage this new clock," said Dr. Clifford Saper of Harvard Medical School, whose study appears in the journal Science.

He said a person from the United States traveling to Japan must adjust to a 11-hour time change.

"Because the body's clock can only shift a small amount each day, it takes the average person about a week to adjust to the new time zone. And, by then, it's often time to come home," Saper said in a statement."
Link

iDrop2 (games)



play iDrop2 here!.

Adab bersalam yang betul



1. Badan perlu dibengkokkan 90 darjah.
2. Yang menyalam perlu memegang kedua belah tangan orang yang disalam.
3. Sengetkan kepala sedikit untuk mendapat feel yang lebih.
4. Mulut perlu dimuncung lebih dari 1 inci.

p/s: wuuuuuuuu wo oooooooooo aku ketahuannnnnnn

Amazing airbrush on helicopter



p/s: burung-burung pun keliru melihat helikopter ini

Dr Hasan Ali dilantik Timbalan Pengerusi Jais

Dr Hasan Ali dilantik Timbalan Pengerusi Jais:
"SHAH ALAM, 21 Mei (Hrkh) Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Dato’ Dr Hasan Ali dilantik sebagai Timbalan Pengerusi Jabatan Agama Islam Selangor (Jais). Pelantikannya diperkenan Tuanku Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj Ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah."
p/s: tahniah diucapkan kepada wakil rakyat Gombak Setia ini.

Link

Mari belajar

p/s: tuntutlah ilmu walaupun di tempat yg sukar! :-)

XPDC - Rock Union - 2008 (full album download)

CD1

1. XPDC - Sedekah (4:07)
2. XPDC - Pelesit Mata Sebelah (4:32)
3. XPDC - Curahan Rasa (5:06)
4. XPDC - Teman (5:39)
5. XPDC - Selendang Merdeka (6:11)
6. XPDC - Genggam Api (4:23)
7. XPDC - Impian Seroja (5:33)
8. XPDC - C.I.N.T.A (5:13)
9. XPDC - Di Sebalik Senyuman (5:17)
10. XPDC - Sudah Sampai Sini (4:27)

CD2

1. XPDC - Misteri Mimpi Syakilla (6:11)
2. XPDC - CT Cinta Kenangan Silam (6:32)
3. XPDC - Semangat Yang Hilang (5:35)
4. XPDC - Segar Dalam Ingatan (5:35)
5. XPDC - Bahalol (4:19)
6. XPDC - Titian Perjalanan (6:19)
7. XPDC - Hairan Bin Ajaib (5:31)
8. XPDC - Lain Hidup (6:46)
9. XPDC - Menentang Arus (5:09)
10. XPDC - Kita Peng Yu (5:58)


Download

p/s: thanks mel for this album :-)

Happy Tree Friends - Petunia's Summer Smoochie



Linkup. Enjoy!

Setelah 9 jam bekerja


p/s: gua balik dulu yer ... hu hu

Rememberance earthquake victime: Google Chine turn black and white

Due to earthquake a week ago in , Google turn their page to black and white. Go here and see. Feel free to donate something to the victim.

Beberapa lokasi di ibu negara bergegar kesan gempa bumi di Sumatera

Utusan Malaysia Online - Terkini
KUALA LUMPUR 19 Mei — Beberapa lokasi di ibu negara dikesan mengalami gegaran berikutan gempa bumi yang melanda Sumatera Utara pada pukul 10.26 malam ini.

Kenyataan Jabatan Meteorologi Malaysia menyebut, gempa bumi berukuran 6.1 pada skala Richter itu adalah punca kepada beberapa gegaran di sekitar Lembah Klang.

Gempa bumi itu bagaimanapun tidak menyebabkan sebarang ancaman tsunami.

Sementara itu, salah seorang penghuni di Pangsapuri Cendana dekat Bandar Sri Permaisuri di sini, Zainal Abidin Razali berkata, kejadian itu menyebabkan hampir kesemua penghuni pangsapuri berkenaan panik dan bergegas turun.

Katanya, kesan gegaran itu dapat dirasai dengan begitu jelas berikutan kedudukan unit pangsapurinya yang terletak di tingkat 15.

“Saya memang rasa unit rumah saya bergoyang dan nampak dengan jelas bagaimana kipas siling saya berhayun dengan kuat kerana gegaran itu.

“Ketika ini boleh dikatakan hampir semua penghuni pangsapuri telah turun kerana bimbang gegaran itu akan berulang,” katanya kepada Bernama.

Di Bukit Antarabangsa pula, salah seorang penghuni di pangsapuri lima tingkat di kawasan berkenaan, Mohd Fisol Jaafar berkata, gegaran itu dirasai kira-kira 16 saat.

“Pada mulanya saya menyangkakan gegaran itu kerana anak lelaki saya menendang sofa yang kami duduki, tetapi setelah diamati ia bukan satu gegaran `biasa’,” katanya.

Mohd Fisol berkata, beliau mendapat tahu mengenai gempa bumi berkenaan selepas mendengar laporan Jabatan Meteorologi Amerika Syarikat.

Sementara itu, jurucakap bilik gerakan ibu pejabat Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur berkata, terdapat beberapa laporan mengenai gegaran itu dari sekitar kawasan Sri Hartamas, Cheras dan Loke Yew.

“Gegaran itu dikatakan berlaku selama lebih kurang 15 minit, dan tidak mengakibatkan sebarang kerosakan harta benda atau bangunan,” katanya ketika dihubungi Bernama.

Dalam pada itu, jurucakap di bilik gerakan Jabatan Pertahanan Awam (JPA3) Selangor berkata, pihaknya menerima aduan berhubung gegaran berkenaan di Seksyen 18, Seksyen 26 dan Seksyen 28 dekat Shah Alam.

Katanya lima anggota telah pun dihantar ke kawasan kejadian untuk melakukan pemantauan. — Bernama
p/s: patutlah td terasa gegaran!

New proxies

http://www.proxybonanza.com
http://www.hackspeed.in
http://www.youtubeprox.com


http://www.proxybonanza.com
http://www.ugproxy.com
http://www.lunchbrowser.info


http://www.proxybonanza.com
http://www.ugproxy.com
http://www.eatmyip.com
http://www.officebrowser.info


http://www.eatmyschool.com
http://www.hiddenu.com
http://www.taghide.info
http://blockmenot.com


http://www.eatmybrowser.com
http://www.eatmyinfo.com
http://www.wittyproxy.com
http://www.netevader.mobi


http://www.earthle.net
http://www.earthle.info
http://www.earthle.org
http://www.earthle.us
http://www.earthle.biz


http://www.sperso.com
http://www.sperso.info
http://www.cleaso.com
http://www.cleaso.info
http://www.pleave.com

Dr M quits Umno

Dr M quits Umno (updated):
"ALOR STAR: Former Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad announced Monday at 12.35pm that he is quitting Umno."
Link

What came first - the egg or the gecko inside?


What came first - the egg or the gecko inside? - Telegraph:
"Australian scientists are trying to crack the mystery of how a tiny lizard found its way inside a chicken’s egg."
Link

Metallica - Wiltern Theatre, Los Angeles (May 14, 2008) full album download

    1. Metallica - Creeping Death (6:35)
    2. Metallica - Fuel (4:46)
    3. Metallica - For Whom The Bell Tolls (5:13)
    4. Metallica - Welcome Home (Sanitarium) (6:20)
    5. Metallica - And Justice For All (10:02)
    6. Metallica - Sad But True (6:35)
    7. Metallica - Disposable Heroes (8:48)
    8. Metallica - One (8:25)
    9. Metallica - Master of Puppets (8:27)
    10. Metallica - Battery (5:53)
    11. Metallica - Last Caress (3:10)
    12. Metallica - No Remorse (4:33)
    13. Metallica - Enter Sandman (7:09)
    14. Metallica - Fight Fire With Fire (6:12)
    15. Metallica - Seek and Destroy (9:53)


Download

Gerai Pak Lang Ikan Bakar


makan tgh hari td kat restoran ni, kebetulan nama pak lang pulak yer, restoran ni dekat kg. baru KL. byk pilihan lauk2.

Perjalanan yang panjang


p/s: indah permandangan di suatu tempat di Peru.

Audi A3 TDI Clubsport Quattro concept




Kucing dan tikus punca penduduk bergelap

Macam-Macam: Kucing, tikus punca penduduk bergelap:
"TIRANA: Seekor kucing yang mengejar tikus di sebuah stesen jana kuasa menjadi punca terputusnya bekalan elektrik selama 72 jam di kebanyakan kawasan di ibu negara Albania, kata jurucakap syarikat bekalan elektrik, semalam.

“Seekor kucing dan tikus berlari sehingga masuk ke kabel bervoltan tinggi, kata jurucakap syarikat itu sambil menunjukkan gambar haiwan itu terkena kejutan elektrik.

Katanya, mereka mengambil gambar itu kerana kejadian seperti itu tidak pernah berlaku sebelum ini. - Reuters"

Santau melalui SMS

Hari ini kecoh dengan penyebaran sms dan email berbunyi seperti di bawah, ada yang dapat Puchong ada yang dapat Kepong (mungkin lepas-lepas ini ada yang dapat Gombak pula). Kepada yang dapat benda-benda macam ini harap tidak perlulah di sebar-sebarkan, kebenarannya amat diragui, dan kita tidak tahu apakah agenda sebenar di sebalik kekecohan ini.
Salam..

Kepada semua kawan2 yg dikasihi...

Jikalau anda mendapat panggilan telefon yang bernombor panjang contoh +62852731520946 dan nombor itu berwarna MERAH, diharap sangat gangan diangkat dan dijawap panggilan itu..

Ini kerana di Indonesia sekarang,sekumpulan penuntut ilmu hitam sedang menguji ilmu mereka melalui telefon...

Jika sesiapa yang menjawap panggilan itu, mulut akan berbuih dan dan akan mati selepas itu.. Di Indonesia sudah 9 orang yang dah meninggal dan malam tadi di Puchong, 2 orang yang telah meninggal...

Ini bukan semata2 cerita dongeng..ini benar2 terjadi..tolong sebarkan mesej ini....
p/s: boleh ke keluar nombor berkaler merah pulak!

I'm coming ...



p/s: see u soon!!!!!11111111111111111111111

4,000 klip tersebar

4,000 klip tersebar:
"KUALA LUMPUR: Aksi pelajar sekolah bersama dua lelaki dalam ladang kelapa sawit antara lebih 4,000 klip video dan gambar pasangan Melayu dalam pelbagai aksi seks melampau yang kini boleh dilawati dalam beberapa laman web lucah.

Lambakan pelbagai aksi lucah itu bertambah jelek kerana turut membabitkan gadis bertudung dan pelajar sekolah serta menjadi kegilaan penggemar laman web lucah termasuk kanak-kanak hingga mencetuskan kebimbangan ibu bapa.

Malah, kecanggihan teknologi terkini yang membolehkan aksi lucah itu dimuat turun ke dalam telefon bimbit memudahkan klip video itu tersebar luas.

Berikutan senario membimbangkan itu, Pemuda Umno Negeri Sembilan menubuhkan badan pemantau untuk mengesan kewujudan laman web yang semakin bertambah bertujuan mengumpul maklumat bagi mendesak pihak berkuasa bertindak segera sebelum keadaan menjadi lebih parah.

Ketuanya, Datuk Jamlus Aziz berkata, menerusi badan pemantauan yang ditubuhkan, pihaknya mendapati terdapat laman web yang memaparkan sehingga 4,000 klip video dan gambar pelbagai aksi seks melampau rakyat Malaysia.

“Antara sebab perlakuan seks wanita dan pelajar bertudung dirakam ialah bagi tujuan diniagakan.

“Video lucah membabitkan gadis bertudung seperti yang dipaparkan dalam laman web itu boleh menjatuhkan kesucian Islam,” katanya ketika dihubungi malam tadi.

Katanya, akibat kerap menonton aksi seks di telefon bimbit dan Internet, pelajar termasuk yang bertudung mudah lemas dalam gelora nafsu dan tidak kisah dirakam.

Menurutnya, antara faktor remaja terutama pelajar terbabit dalam perbuatan jijik itu kerana kurang didikan agama.

Jamlus berkata, badan yang bertanggungjawab memantau Internet sepatutnya menyekat kewujudan laman web seperti itu.

“Jangan lupa, kes sumbang mahram, rogol dan kejatuhan moral sebenarnya berpunca daripada perbuatan seperti ini.

“Kami akan menghantar memorandum atau surat rasmi kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), badan yang bertanggungjawab dalam isu itu agar bertindak menggunakan kaedah sesuai,” katanya.

Beliau berkata, pengendali laman web durjana itu bukan hanya menjadikan paparan seks pelajar bertudung sebagai hobi, malah turut memperdagangkannya kerana kerap dilayari pelayar Internet dan telefon bimbit.

Carian Harian Metro di Internet mendapati lambakan wajah porno Melayu dalam laam web semakin bertambah.

Sebelum ini, Harian Metro melaporkan terdapat empat video asmara membabitkan pelajar sekolah iaitu ‘Skodeng_Berdarah’, Berani_Budak_Sekolah’, ‘Uniform’ dan Budak-Sek_Ptrjya_Setiu’ yang disebarkan melalui Internet dan telefon bimbit.

Bagaimanapun, terkini dalam koleksi terbaru pengemar video klip lucah terdapat beberapa lagi aksi pelajar lengkap beruniform termasuk dalam ladang kelapa sawit.

Tanpa mengetahui akibat yang bakal dihadapi, pelajar terbabit seolah-olah merelakan perbuatan dia dirakam dan tidak menunjukkan sebarang penyesalan."
p/s: sapalah rajin sgt mengumpul nih. kpd sapa2 yg search menda2 camni dan sampai ke blog ni sorry lah yer ...

Opera Mini - launch new version for mobile browsing experient

Opera Mini - Free mobile Web browser for your phone:
"The peoples’ choice:
the world’s favorite mobile Web browser

Introducing Opera Mini™ 4.1.
Used by more than 44 million people — Opera Mini just keeps getting better.

Opera Mini enables you to take your full Web experience to your phone. Stay in touch with your friends on Facebook, Twitter, get your e-mail on the go, do your online banking. There are no limits — Opera Mini is the quick, easy and secure way to get any Web page you want."
p/s: applikasi telefon bimbit paling diperlukan dikala memerlukan internet. lebih jimat berbanding menggunakan pelayar asal. cuba jangan tak cuba.

Download

Kapasiti motosikal ikut usia

Kapasiti motosikal ikut usia:
"KUALA LUMPUR: Kerajaan diminta mewajibkan penunggang motosikal dalam lingkungan umur 17 hingga 21 tahun menggunakan hanya motosikal berkapasiti 70cc dalam usaha mengurangkan kemalangan jalan raya.

Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), S M Mohamed Idris, berkata sebaik seseorang remaja mencapai umur 21 tahun, barulah mereka layak menunggang motosikal berkapasiti lebih tinggi.

Beliau juga berkata, permohonan mendapat lesen memandu bagi remaja berumur 16 tahun perlu diperketatkan kerana pada usia itu mereka belum matang bahkan mempunyai keinginan untuk berseronok sehingga tidak mempedulikan keselamatan nyawa mereka dan pengguna jalan raya lain.

“Ini mendorong kepada fenomena Mat Rempit serta perlumbaan haram serta punca kemalangan jalan raya,” katanya.-Bernama."
p/s: tersedak baca berita ni, honda kena keluarkan balik c70 lah kalau nk dilaksanakan.

TweetWheel



Find out which of your Twitter friends know each other! Link
Here is my twitter page.

New proxies

http://www.mygemini.info
http://www.homew0rk.info
http://www.proxywest.info
http://www.affp.info

http://www.sch00lwork.info
http://www.my-leo.info
http://www.proxynorth.info
http://www.masterunblocker.info

http://www.mobibizinfo.com
http://www.mylibra.info
http://www.proxysouth.info
http://www.schoolw0rk.info

http://www.homewerk.info
http://www.myscorpio.info
http://www.ili2.info
http://www.sneekatwork.info

http://www.sneekatschool.info
http://www.eatmyinfo.com
http://www.c50.us
http://www.u5f.net

http://www.myspacecancer.info
http://www.mytaurus.info
http://www.myvirgo.info

http://www.proxybonanza.com
http://www.wackyweb.in
http://www.akonproxy.info
http://www.mousearound.info


enjoy!


Membuat passport di Pejabat Imigresen Wangsa Maju

DSC01603

DSC01604

DSC01606

DSC01607