Wednesday, July 14, 2021

First Customer

Suasana di Restoran Subaidah Seberang Jaya

Assalamualaikum dan selamat pagi. Pagi ni jadi pelanggan pertama di Subaidah Seberang Jaya. Puan isteri ntah macam mana boleh pula mengidam roti canai, roti canai Subaidah secara spefisikalinya. 

Jadi pagi ni lepas mandi dan tengah bersiap2 dah awal2 suruh dia standby pukul tujuh setenganh pagi untuk bersiap2 nak pi Subaidah. Waktu operasi buat masa ni bagi kedai makan ialah lapan pagi hingga sepuluh malam. Ngam2 pukul lapan pagi, sampai lah ke kedai ni. Jadi kami telah unlocked badge First Customer di Subaidah pagi ni. Kami dilayan dengan baik sekali oleh pekerja restoran. Mereka juga telah mengikut SOP COVID-19 dengan baik dan berhati2. 

Kami bungkus capati dua keping, roti telur dua keping dan roti canai 4 keping. Menang hanya bungkus atau take away yang dibenarkan sekarang, dine-in tidak dibenarkan untuk membendung penularan COVID-19. Puas hati lah puan isteri pagi ini. Ni dia tengan ada sesi video conference interview untuk kemasukan student undergraduate PPIP, USM. Aku pula work from home pagi ni, pukul 12 tengah hari baru perlu kerja di pejabat sampai jam lima petang. 


No comments:

Post a Comment