Selasa, Oktober 12, 2021

Ada Bangkai Ular Sawa Di Pantai Bersih, Butterworth

Hujung minggu baru ni sajalah ajak wife dan anak berjalan waktu petang, masa tu dah pukul 6. Gagah juga nak keluar berjalan2, wife dan Eryna ikut sahaja walaupun tak tahu ke mana mereka akan dibawa. Aku terus menuju ke Pantai Bersih di Butterworth. Adalah jumpa roadblock polis mungkin bertujuan untuk check penunggang motor sebab tempat ni memang selalu jadi port mat2 motor. Lebih lagi bila pengumuman kebenaran rentas negeri telah dibuat.

Sampai di sana terus cari parking dan terus menuju ke arah batu2 pemecah ombak di tepi pantai. Terus lah ingat nak duduk2 pada satu spot tu tapi ada bau busuk semacam. Mula2 ingatkan bau ikan atau memerang laut ke, sekali wife nampak bangkai ular sawa yang agak besar juga. Sebahagiannya dah mereput. Ooh rupa2nya bau bangkai ular sawa. Terus kami beredar dari situ dan mencari spot lain.

Sempatlah duduk2 sebentar sambil mengambil2 gambar di situ. Anak rasa gayat pula dengan batu2 ni, sebelum2 ni macam takde masalah pun. Mungkin sebab terkejut pasal bangkai ulat tadi, rasa takut tu muncul. Lain kali kalau nak datang kena datang awal lagi dan dapatkan parking yang menarik supaya dapat ke pantai yang lebih menarik. Harap2nya tidaklah akan jumpa lagi bangkai ular ni, betul2 potong keseronokan yang dicari. 

Ikuti gambar2 di bawah dan jangan lupa meninggalkan jejak di ruangan komen.









 Sekian.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan